Tilahun Breunesse

Functie: Trainer loopgroepen
Doelgroep: Recreanten 
Trainingstijden bij Spurt: dinsdag van 20.00 tot 21.00 uur (Bergentheim)

De training
E
r wordt getraind volgens de souplesse methode met als uitgangspunt het natuurlijk lopen door gebruik van de valbeweging. In elke training wordt een specifiek accent van het hardlopen belicht. Uitgegaan wordt van een correcte lichaams- en loophouding. Vanuit dit gegeven wordt gewerkt aan de meest optimale looptechniek binnen ieders fysieke mogelijkheden. De nadruk ligt in de eerste plaats op goed en gecontroleerd (hard)lopen, waarbij de kans op blessures krijgen tot een minimum wordt terug gebracht. Daarbij moet goed gedacht en nagedacht worden voordat het tot een automatisme wordt. Bij het lopen op de openbare weg wordt het principe ’samen uit – samen thuis’ gehanteerd.      

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Inlopen: rustig inlopen tot maximaal 2 kilometer 
  • Rekken: lichaam wordt op temperatuur gebracht voor de kern
  • Loopscholing: gericht op het verbeteren van de looptechniek
  • Versnelling loopjes
  • Kern: bestaat met name uit extensieve interval 200-1000m
  • Cooling down: oefening om herstel/doorbloeding te verbeteren
  • Uitlopen: ongeveer 300 meter dribbelen/wandelen