Henk van Duuren

Functie: Trainer loopgroepen
Doelgroep: Recreanten en selectie baantraining
De training: Volgens de Souplesse methode
Trainingstijden bij Spurt: maandag en woensdag van 19.00 tot 20.00 uur

De training
Er wordt getraind volgens de souplesse methode met als uitgangspunt het natuurlijk lopen door gebruik van de valbeweging. In elke training wordt een specifiek accent van het hardlopen belicht. Uitgegaan wordt van een correcte lichaams- en loophouding. Vanuit dit gegeven wordt gewerkt aan de meest optimale looptechniek binnen ieders fysieke mogelijkheden. De nadruk ligt in de eerste plaats op goed en gecontroleerd (hard)lopen, waarbij de kans op blessures krijgen tot een minimum wordt terug gebracht. Daarbij moet goed gedacht en nagedacht worden voordat het tot een automatisme wordt. Goed om te weten: bij het lopen op de openbare weg wordt het principe ’samen uit – samen thuis’ gehanteerd.    

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Inlopen: rustig inlopen tot maximaal 2 kilometer
  • Rekken: het lichaam wordt op temperatuur gebracht voor de kern
  • Loopscholing: : deze is gericht op het verbeteren van de looptechniek
  • Versnelling loopjes
  • Kern: bestaat uit voornamelijk extensieve interval: 200m tot 1000m
  • Cooling down: oefeningen om herstel/doorbloeding te verbeteren
  • Uitlopen: ongeveer 300 meter dribbelen/wandelen

Persoonlijke gegevens

  • Telefoon: 06-23735357