Cor Bronk

Functie: Trainer baanatletiek bij  Spurt '88  en ACOVanElderen. 

Doelgroep

Cor traint de pupillen en  junioren bij AV Spurt ’88  en de selectie MILA/Sprint bij ACOVan Elderen .

De training

Baannummers

De disciplines voor de baannummers zijn ,werp- , spring- en loopnummers .

De "baanatleten" trainen gemiddeld 2x per week op de baan. Daarnaast krijgen MiLa-atleten (middel lange afstand)  een individueel schema voor een 3e en 4e training. Dit is afhankelijk van de leeftijd. 

Wat houdt een baantraining nu in:
* uiteraard een warming-up en een cooling down,
* uitgebreide loopscholing voor efficiënt lopen, spring- en werpvormen en (psycho)-motorische bewegingsvormen.
* herhalende oefenstof
* nieuwe oefenstof

Er wordt in 2 x 3 periodes per atletiekjaar getraind. Een atletiekjaar bestaat uit een indoor-                   ( nov. t/m maart ) en outdoorseizoen ( april t/m oktober).  

In elk indoor- of outdoorseizoen word geperiodiseerd ( 3 periodes):

* 1e voorbereidingsperiode: basis leggen voor de verschillende aspecten, zoals kracht, snelheid,  coördinatie, uithoudingsvermogen en lenigheid, ( psycho-motorische eigenschappen).
* 2e voorbereidingsperiode: aanscherpen van algemene kracht, snelkracht en explosieve kracht.
* 3e wedstrijdperiode: verbeteren van snelheidsuithoudingsvermogen en het stabiliseren van snelheid, werp- en springkracht. In deze periode wordt heel specifiek getraind op psychisch - en mentaal aspect, toename van weerstandsvermogen, concentratie en het tactisch aspect van de wedstrijd.

De scholing van basisbewegingen is heel belangrijk en vormt een groot deel van de training.                 

Doel hiervan is:
* economisch bewegen ( krachtverdeling )
* voorkomen van blessures
* zo laag mogelijk energieverbruik ( op het juiste moment)
* verbetering van bewegingstechniek

In het algemeen is het trainingsprincipe gebaseerd op overcompensatie ( herstel en adaptie). Het lichaam past zich aan  aan de komende belasting.
Natuurlijk is het zo dat er rekening wordt gehouden met de leeftijd (vooral biologische leeftijd, groeispurt) van de jongste junioren. Met name op duurbelasting en het toedienen van hoge trainingsprikkels.

Tijden

Cor traint nu op donderdag bij Spurt  van 17.00 tot 18.00 uur en van 18.00 tot 19.00 uur.  

De trainingen worden gehouden op de atletiekbaan in Hardenberg.

Algemene zaken

De trainer is een kwartier voor aanvang van de training aanwezig. Er wordt een presentielijst bijgehouden.  Afmelden voor de training kan via corbronk@hetnet.nl
Telefoonnummers Cor Bronk: 0529-454077 of 06-51207530

Persoonlijke gegevensDSCF5169.JPG

Telefoon:
0529-454077 of 06-51207530

E-mail:
corbronk@hetnet.nl

Overig: